23 Aug 2015

Hari Merdeka Raya || entry bergambar #1

Assalamualaikum dak dak cun sekalian

Ecah  nak  campak balik  ke  zaman  matriks, mana  tak  teringatnya  setiap ketul barang  dalam  bilik  aku  ada  sentimental  dengan  matriks. benci  betul  sebab  asyik  nak  throwback  manjang.

tadi  boleh  pulak  terjumpa  sketch paper  khemah siap  ada  tompokan air  milo, lantas  membawa ecah  berlayar  bersama lautan seribu kenangan. cewah kemain ayat  kau  ye syah
 

"Siapa  boleh  hias  khemah  untuk  Hari  Malaysia? any volunteer?",soal si  aida  di  hadapan  warga B1  yang  sibuk  nak  berambus  keluar.

krik  krik..

"T8........", suara  garau  milik  jejaka  T7 berkumandang. aku  tersentak "dayum  siapa  berani  laung  nama  kelas  gua ni"

Suara  rakyat  B1T8  merungut  nun  di hujung  belakang  hall. aku  turut  meriuhkan  suasana  yang  tak  memerlukan  aku  bersuara  pun. aku  angguk  je  lah  tanda  setuju -_-

"Syah  kita  mana  cukup  masa  nak  hias  khemah jadah  ni? betul ke  kau  setuju?"

aku  senyum (bajet  kool  lah  ni weh)- secara  rasminya  kelas  kami  diwakilkan satu  kuliah  untuk  buat benda  yang  memerlukan  pengorbanan  masa  dan  kerjasama yang  padu jitu berkutu.

habis  kelas, aku  khononnya  nak  rehatkan  diri  di  bistro  walaupun  keadaan sesak  nak  mati.aku  pun  terus  curahkan  idea atas  sekeping  kertas  conteng.Plan  apa  nak hias  khemah, nak  letak spotlight or  maybe  banner sebesar  iklan  tepi highway, mungkin  aku  buat cincai marba,biar  padan  muka  B1  tapi  aku ni professional,kerja  aku  kena tiptop  dan  meletoppp (bayangkan  keluar  api  dari  mata  aku)hahaha


Petang  sabtu (13/9/2014)

Aku  dan  teman-teman  dah  mula  buat persiapan, semua pakat turun  anjung  tinggalkan assignment berlungguk, berpisah  dengan katil ,cancel date semata-mata  nak  buat bendaalah ni.

 kesayangan  hati sangat ni.masa ni  syirah dan  sarah  tengah  cuba berunding  dengan wak  doyok. hahaha 'pinjam bendera' sekali . mereka semua curah  idea  macam-macam lepas  tu  buat  kerja kemas  dan  efficient. mana  nak  dapat  species macam  ni  hoi.

sebelum  maghrib,kami  balik  siap  mandi wangi wangi. Lepas  solat  isyak  lagi  sekali  aku  suruh  mereka  berkumpul  siapkan  decorations. Ketupat, bendera  , bintang and  segala jadah  yang  lain.

sorry gais, ecah az malas remove red eye. harap  maklum huhu
ada  jejakas T7  yang  sudi  tolong  walaupun hakikatnya  mereka  datang  lepas  aku  sindir  pedas.hambek.Thank you  ijat, emeer , iqbal T_T  lepas  kes ni, terus  jadi  rapat tau.




lagi  sekali  aku  malaih remove red eyes. hahaha  girl with blue bawal on, Syaza  sayang (T3)! ahaks  dia  master buat  ketupat  anyaman tu. kiteorang  gigih  belajar  dengan dia  walaupun  the outcome  buruk gila.aku give up >_< sibuk  jugak  malam tu, kehulur  kehilir  cari  kotak, lepas tu  kena guide masing-masing. Wallahi , classmates  gua  sungguh  talented  dan  kerja dorang  pun not bad (usap  dagu). semua siap, tunggu  nak  gantung  je.


Kiteorang blah  lepas  uncle  guard  suluh  muka  kiteorang  dalam  gelap.halau lahh...
sebelas  malam baru  balik  bilik. sobsob  and  i still  remember  piqa  dukung  aku  turun tangga  and  i almost  cry  sebab  cuak.hahaha.


terharu  sampai  sekarang  bila segerombolan  classmates  sanggup  bazirkan masa  dan  ikot  apa  aku  rancang  tanpa  bantah ^_^  sayang kalian

sambung part 2...

Total Pageviews